FødevareWatch

Burger King-fusion udløser fyringsrunder

Flere hundrede Burger King-medarbejdere har allerede fået en fyreseddel, og nu er turen kommet til de ansatte i Tim Hortons efter sammenlægning af den amerikanske fastfood-gigant og den canadiske café-kæde.

Foto: AP Photo/Erie Times-News, Christopher Millette

Canadas største cafékæde Tim Hortons, der især er kendt for sine doughnuts, skærer nu i medarbejderstaben ved sit hovedkvarter og sine regionale kontorer i kølvandet på en storstilet fusion med den amerikanske fastfood-kæmpe Burger King.

Det skriver Bloomberg.

”Vi har været nødt til at træffe nogle svære, men nødvendige valg i dag (tirsdag, red.), da vi omstrukturerer vores selskab for at positionere os til den betydelig vækst og de muligheder, der ligger forude,” skriver Alexandra Cygal, en talskvinde for selskabet, i en e-mail til Bloomberg.

Burger King har allerede fraskåret 413 jobs i sin organisation i Nord- og Sydamerika, bl.a. ved kædens hovedkvarter i Miami pga. den 11 mia. dollars store fusion mellem de to selskaber, der vil skabe verdens tredjestørste fastfood-koncern.

Tim Hortons har dog ikke ønsket at oplyse, hvor mange medarbejdere man er nødt til at skille sig af med i fyringsrunden.

Det nye selskab, som bliver skabt gennem fusionen af de to kæder, vil gå under navnet Restaurant Brands International og vil have hovedsæde i byen Oakville i den canadiske provins Ontario.

Doughnut-direktører scorer kassen på Burger King-aftale

Burger King overtager canadisk restaurantkæde

Burger King jagter kæmpelån til canadisk opkøb

Burger King bekræfter canadisk opkøb

Er Burger King på vej til at blive canadisk?

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier