FødevareWatch

Svensk lokal-mærkning øger salget

I Sverige findes en mærkeordning for lokal-producerede fødevarer i detailhandlen. Siden 2011 har ordningen øget småproducenternes salg med 20 procent.

Foto: Anders Brohus

Mærkeordningen Lokal Mat har siden 2011 været med til at øge mindre svenske producenters salg med 20 pct., og samtidig været med til at skabe omkring 60 nye arbejdspladser i Dalarna, Gästrikland og Hälsingland.

Det skriver Foodculture.dk.

Den svenske forening LivsWäx har videre markedsført 36 forskellige producenter og leveret 200 produkter under mærket 'Lokal Mat'.

"Varemærket har bidraget til tydelig øget mersalg for medlemmerne. Medlemsforetagendet tager markedsandele, skaber vækst og bidrager til flere arbejdspladser og dermed den regionale udvikling," udtaler Rolf Lindquist, der er formand for LivsWäx, til Foodculture.

Her er detailhandlens bedste frugt- og grøntafdeling

Ny portal skal sælge danske luksusvarer i Japan

Danskerne har ændret adfærd i supermarkedet 

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier