FødevareWatch

Virksomheder dropper buræg

Senest har Arla valgt at droppe brug af buræg i selskabets produkter. 

Mælkegiganten Arla har valgt at tilslutte sig koret af danskere og virksomheder, der helst vil være fri for buræg. I stedet vil de 300 ton æg, der indgår i koldskål fra Arla, fra efteråret komme fra fritgående høns, skriver Dyrenes Beskyttelse i en pressemeddelelse.

Sidste år kørte Dyrenes Beskyttelse en kampagne mod buræg, hvor detailhandlen blev opfordret til at stoppe salget af buræg.

Efterfølgende droppede både Coop-kæden Kvickly og chokoladeproducenten Toms buræg i henholdsvis salg og produktion.

En rundspørge Dyrenes Beskyttelse har lavet, viser, at hver anden dansker synes, det er vigtigt, at det tydeligt fremgår af emballagen, hvis der indgår buræg i madvarer, mens hele 86 pct. mener, at både producenter og handel har et ansvar.

Næsten umuligt at undgå buræg

Slut med at trimme næb på kyllinger

Svære forhold i økologisk ægproduktion

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier