Selskabet Nemlig.com har stor succes med at sælge dagligvarer på nettet, og man har efterhånden fået opbygget så stort et sortiment af discountvarer, at man kan hamle op med det mere gængse discountsupermarked Netto.
Nemlig.com oplyser således i en pressemeddelelse, at man nu har et fast discountsortiment på mere end 1.800 varer, hvilket også er antallet af varer i Nettos faste sortiment, samt at samtlige varer prismatches mod Netto.
”I dag ønsker ingen at betale for meget for deres basisvarer. Derfor valgte vi i efteråret at indføre dagligvarer til discountpriser, og efterspørgslen fra kunderne har været så stor, at vi løbende har udvidet sortimentet. I dag kan vi så løfte sløret for, at vi nu har lige så mange varer i vores faste discountsortiment, som Netto har i deres faste sortiment. Derudover prismatcher vi de 1800 varer i vores discountsortiment mod Nettos priser netop for at sikre, at kunden ikke betaler for meget,” udtaler adm. direktør hos nemlig.com, Stefan Plenge.
Vil vokse med 150 pct.
Siden Nemlig.com i efteråret 2013 lancerede et nyt discountsortiment og indledte en aggressiv prisstrategi rettet mod at prismatche Netto på en lang række dagligvarer er online supermarkedet vokset med 80 pct. på under 5 måneder mod en forventet vækst på 50 pct. over 12 måneder, hedder det videre.
Stefan Plenge afslører også, at det nye mål for online-supermarkedet lyder på en vækst på 150 pct. for regnskabsåret 2013/2014.
Nemlig.com er siden opstarten i august 2010 vokset til at have over 300 ansatte og har nu en årlig omsætning på et trecifret millionbeløb. I alt har supermarkedet 7.300 dagligvarer i sortimentet, herunder 1.000 økologiske varer og altså nu mere end 1.800 discountvarer.
Landsdækkende
På nuværende tidspunkt leveres der udelukkende til forbrugere på Sjælland, men online-supermarkedet kan meget vel udvide til andre landsdele i de kommende år.
”Jeg kan ikke forestille mig, at vi om fem år ikke er i alle de store byer. Men jeg tror ikke, vi kommer til at levere til områder som Langeland, Skagen og Sydfyn. Der tror vi ikke, at der er marked til det,” har direktør Stefan Plenge tidligere forklaret til FødevareWatch.
Detailgiganter bliver på sidelinjen i online-kamp
Storaktionær i Nemlig.com er Danmarks næstrigeste
Nemlig.com stormer frem
Danskere klar til online-supermarkeder