FødevareWatch

Stryhns lancerer plantepostej

Tiltagende ønske fra danskerne om at ville skære ned på kødet får producenten til at lancere et alternativ til den klassiske leverpostej.

Foto: PR / Stryhns

Endnu et kerneprodukt fra Stryhns Gruppen får nu en plantebaseret variant. Denne gang gælder det den velkendte grovhakkede leverpostej, der i februar får en kødfri bror lavet af ærteprotein og linser.

Det skriver Stryhns Gruppen i en pressemeddelelse.

”Mange danskere vil gerne skære ned på kødet – også når det gælder pålæg. Men smagen er en faktor, som de færreste går på kompromis med, og det stiller krav til kvaliteten på de grønne alternativer,” siger Henriette Kjær Overgard, der er marketingschef i koncernen.

”Det seneste år har vi arbejdet intenst med at finde den bæredygtige balance mellem miljøhensyn og velsmag. Resultatet er vores nye Veggiepostej, som er både plantebaseret, cremet og fuld af smag.”

Det grønne fokus sker som et led i virksomhedens ambition om at være markedsleder på markedet for postjer, dressinger og pålægssalater, og derfor fokuseres der også på de mere bæredygtige og vegetariske løsninger.

”Stryhns Gruppen har altid stået for god smag og godt købmandskab. Frem mod 2025 har vi forpligtet os til at udvikle grønne alternativer til alle vores kerneprodukter. Vores nye veggiepostej er det tredje i rækken – og selvom det er en stor opgave, vi har sat os selv på, ser vi frem til at være eksemplet på, at det er muligt tilbyde produkter, der performer. På såvel miljøhensyn som på smagen,” siger Lars Bo Christiansen, der er marketingsdirektør i Stryhns Gruppen.

Stryhns investerer tocifret millionbeløb i remoulade-kæmpe

Carlsberg, Arla og Chr Hansen arbejder med det: Nu henter Coop også vigtigt klimastempel

Orkla-topchef: Der har ikke været en lignende situation i 20 år

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier