Trods et sponsorat af EM på flere hundrede mio. kr. har Carlsbergs logo været bandlyst fra de franske fodboldstadions under slutrunden på grund af restriktive regler om alkoholreklamer.
Hvorfor står der Probably og ikke Carlsberg?
I stedet har man kunnet se sloganet "Probably... the best in the world". Men Carlsberg-logoet har alligevel fået sneget sig med ind på de forskellige stadions, skriver Dagbladet Børsen.
For inden EM startede, blev Carlsberg kontaktet af den islandske fanklub Tolfan, der ville høre, om bryggeriet havde interesse i at sponsere nogle fodboldtrøjer – med Carlsbergs logo på. Det viste sig at blive en gunstig aftale for Carlsberg, der nu kunne vise sit logo til flere i takt med, at den islandske fodboldsensation rullede.
”Det er klart, vi nød at se Tolfan folde sig ud på stadion med deres Carlsberg logo på trøjerne, men den del af æren tilfalder vores islandske distibutør,” siger Kasper Elbjørn, pressechef i Carlsberg til Dagbladet Børsen.
Carlsberg-direktør: EM er en fantastisk mulighed
Carlsberg-chef: "Probably" en marketing-nødvendighed
Carlsberg halter efter Heineken i Frankrig