FødevareWatch

Hvorfor står der Probably og ikke Carlsberg?

Det kan være svært at finde Carlsbergs tilstedeværelse ved EM i Frankrig. Bryggeriet må ikke bruge sit eget navn, og i flere af værtsbyerne har barer og restauranter haft tidspunkter med forbud mod udskænkning af alkohol pga. frygt for uroligheder. Der har også været dårligt ølvejr.

Foto: /ritzau/Carsten Bundgaard

Det har måske undret en seer eller to, hvor Carlsberg er henne i dette fodbold-EM i Frankrig. På banderne rundt om banerne står der ikke "Carlsberg", men derimod "Probably... the best in the world".

Det skyldes, at reklamer for alkohol er bandlyst på franske sportsstadions. Derfor var Carlsberg tvunget til at finde på noget andet. Her valgte man så at bruge dele af sit verdensomspændende slogan »Probably the best beer in the world«. Bare uden »beer«.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier