Lavazza vil købe kaffebrands fra ny markedsleder

Den italienske kaffekoncern Lavazza har afgivet et bindende købstilbud på de franske kaffebrands L’Or og Café Grand’Mère og håber på at kunne lukke en aftale inden udgangen af 2015.
Det bekræfter en talsmand fra Lavazza ifølge Financial Times.
Talsmanden vil ikke afsløre, hvor meget den italienske virksomhed har budt på de to brands, men to unavngivne kilder siger til avisen, at værdien ligger omkring 600 mio. euro.
Financial Times skrev allerede sidste år, at ejerne af de to brands, DE Master Blenders 1753 og Mondelez International, forsøgte at skille sig af med dem.
Det skyldes at de to selskaber står overfor en sammenlægning af sine kaffeforretninger for at skabe verdens største dedikerede kaffeaktør, og her er frasalgene en nødvendighed for at fusionen ikke kommer i clinch med europæiske konkurrenceregler i forhold til det franske marked.
Dengang blev der dog nævnt en samlet pris på de to kaffebrands på ca. 480 mio. euro, men nu ser det altså ud til, at DE Master Blenders 1753 og Mondelez International kan skrabe hele 25 pct. mere ind på frasalget.
Mondelez skaber verdens største kaffeselskab
Nestlé presses af ny kaffefusion
Medie: Frasalg skal sikre gigantisk kaffefusion
Relaterede artikler:
EU undersøger gigantisk kaffefusion
For abonnenter