Der er et liv efter fodbolden, siger man. Og det mantra har én af det danske landsholds største stjerner for alvor taget til sig. Nu lancerer han en ny øl.
Værtshus, restaurant, kloakker, og nu også øl. Det er big business på Vestegnen for den hjemvendte søn i Brøndby IF – Daniel Agger.
Ekstra Bladet skriver, at landsholdsanføreren nu går ind i bryggeribranchen og lancerer en ny øl med det mundrette navn Aggerpils.
Agger havde allieret sig med sportsjournalisten Jimmy Bøjgaard, og indkaldt til pressemøde under påskud af, at han ville afsløre betydningen af hans mange tatoveringer. I stedet kom det dog til at handle om den nye øl, skriver avisen.
Agger har i samarbejde med Ølfabrikken og Harboes Bryggeri produceret hele 155.000 styks Aggerpils, som skal sælges i Føtex, Bilka og udvalgte Netto-butikker. Ingen af de involverede skal dog tjene tykt på foretagendet, da hele overskuddet går til organisationen Knæk Cancer.
Den nye øl er lavet på tre slags amerikansk humle, og på tyske kornsorter, foruden korianderfrø.
Det kan få konsekvenser for konkurrencen og fødevareindustrien, hvis én dagligvarekoncern bliver dominerende på markedet, siger seniorrådgiver Henning Otte Hansen, som aner en magtforskydning.
”Vi har masser af whitespots”, siger adm. direktør for Dagrofa, der arbejder med en ”offensiv butikspipeline”, men samtidig spår større vækst i anden del af forretningen.
Salling Group overtager 35 af Coops butikker, som led i en række større ændringer i det økonomisk hårdt trængte Coop. Forhandlinger om yderligere salg af butikker er i gang.
Først vil det være et spørgsmål om at få ryddet op i organisationen, men på sigt vil Coop mere aggressivt forsøge at vinde markedsandele, lyder det fra detailanalytiker Bruno Christensen.
Der er ifølge DetailWatch’ oplysninger ændringer på vej, der vil berøre både på kædeniveau og på Coops hovedkontor. Ifølge Finans er et tocifret antal butikker i spil til frasalg eller lukning.