FødevareWatch

DBU og Carlsberg indgår ny sponsoraftale

Dansk Boldspil-Union (DBU) meddeler mandag, at unionen og ølgiganten Carlsberg har indgået en aftale, der gælder fra 1. januar 2015 og frem til EM-slutrunden i 2016 i Frankrig.

Foto: Esben Nielsen, Jyllands-Posten

Carlsberg bliver en af fem samarbejdspartnere for landsholdet. Carlsberg er den første sponsor, der er fundet til DBU's nye sponsorstrategi.

Den nye aftale skal bruges til at øge fokus på faninvolvering og fanaktivering, lyder det fra DBU.

"I DBU arbejder vi benhårdt på at styrke relationen til vores mange passionerede fans og inkludere dem i vores nye fortælling om at være en del af noget større. Carlsberg arbejder både målrettet og innovativt med netop den målgruppe, og derfor ser jeg også samarbejdet som et perfekt match. Sammen kan vi uden tvivl skabe masser af unikke oplevelser og værdi for vores fans i forbindelse med vores landskampe," siger Katja Moesgaard, DBU's kommercielle direktør, til unionens hjemmeside.

Aftalen er værdisat til 4,5 millioner kroner. Den første aftale mellem DBU og Carlsberg blev indgået i 1978, og siden dengang har parterne arbejdet sammen på forskellige niveauer.

Hos Carlsberg ser man frem til den nye aftale.

"Vi er ovenud begejstrede for forlængelsen af vores samarbejde med DBU, et i forvejen ualmindelig stærkt samarbejde, som går tilbage til

1978. Hos Carlsberg føler vi os tæt forbundet med fodbold og fansene. Vi kommer derfor også med en række tiltag i samarbejde med DBU, som sætter okus på fodbold - og ikke mindst venskabet, fællesskabet og passionen i og omkring banen," siger Rasmus Bendtsen, brandmanager i Carlsberg.

Mere fra FødevareWatch

Diningsix-direktør takker af

Restaurantkoncernens adm. direktør giver i stedet stafetten videre til medstifter, mens han selv fortsætter som kommerciel direktør udstationeret i London.

Læs også

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier