En del af Watch Medier

FødevareWatchonsdag1. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Servering
  • Foodservice
  • International
20.03.2014kl. 17.01

Carlsberg-konkurrent afviser salgsrygter

Den filippinske bryggeri-koncern San Miguel har ingen planer om at sælge sin Ginebra-afdeling, som det ellers har været rygtet i den seneste tid, siger formand og driftschef, Ramon Ang.
af MARTIN HAVTORN PETERSEN

I den seneste tid har der været vedvarende rygter om, at filippinske San Miguel Corporation skulle være på vej til at skille sig af med sin Ginebra-afdeling. Men det afviser selskabets formand og driftschef, Ramon Ang, på det klareste over for nyhedsbureauet Reuters.

Reuters bad onsdag Ramon Ang om at kommentere på salgsrygterne, og direktøren skrev en kortfattet sms-besked (hvilket han ifølge nyhedsbureauet har for vane at gøre), der lød: ”Not selling (vi sælger ikke, red.).”

San Miguel Corporation startede som en bryggerivirksomhed, men koncernen har over de seneste fem år udvidet forretningen til at omfatte fødevarer, ligesom man er gået ind i en lang række andre områder som energi, infrastruktur og luftfart. San Miguel Ginebra fremstiller spiritus og ikke-alkoholiske drikkevarer.

I næste uge aflægger San Miguel Corporation årsregnskab for 2013, og Ramon Ang har tidligere sagt, at man forventer et årsresultat på 57 mia. filippinske peso (6,82 mia. kroner) – hvilket vil være en fordobling i forhold til 2012. I 2012 voksede bundlinjen med 57 pct, fremgår det af selskabets hjemmeside.

Relaterede artikler:

  • Foto: Thomas Petri/ JP

    Carlsberg bekymret over Ukraine-udvikling

  • Foto: Carlsberg/ PR

    Ny ædruelighed kan gavne Carlsberg

    For abonnenter

  • Foto: Carlsberg/ PR

    Asien spiller for alvor en stor rolle i Carlsbergs regnskab

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

”Vi er selvfølgelig ikke uberørte af de svære markedsforhold, men vi har hele tiden været markedsledere på onlinemarkedet, og vi står selvfølgelig kun endnu stærkere nu," siger Stefan Plenge, adm. direktør i Nemlig.com. | Foto: Martin Lehmann
Detail

Nemligs tro på online dagligvaremarked er uændret trods Coop-exit

”Vi er overbeviste om, at hovedparten af danskerne i fremtiden kommer til at handle deres dagligvarer online,” siger Nemlig.com-topchef efter Coops lukning af onlineforretning.
  • Detail-analytiker: "Irma er en religion"
  • Tidligere Irma-direktør om lukning: "Vildt, voldsomt og vanvittigt"

For abonnenter

Photo: Dava Foods
Fødevarer

Dansk ægproducent overtager tysk fødevareselskab

For abonnenter

"En gennemsnitlig Irma-kunde handler nu dobbelt så meget i discountforretninger som i Irma," siger Kræn Østergaard Nielsen, topchef i Coop om begrundelsen for at lukke Irma. | Foto: Kim Frost
Detail

Coop-topchef: "Det er en myte, at Irma-kunder bare vil have trøfler og mørbrad"

For abonnenter

Photo: Miriam Dalsgaard
Fødevarer

I dag udløber Skares frist for at fremskaffe dokumentation

For abonnenter

Foto: Joachim Ladefoged
Fødevarer

Arla-topchef forudser høj bølgegang i 2023

For abonnenter

Fra april lukker Irma-kæden som led i en sparerunde i Coop, der har ejet Irma siden 1982. | Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix.
Detail

Overblik: Det sker der med de 65 Irma-butikker

Læs også

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix.
Drikkevarer

Absolut Vodka-ejer vokser – men lander første underskud i fem år

Underskuddet i Pernod Ricards danske forretning er dog 13,8 mio. kr. misvisende, forklarer nyudnævnt direktør. ”Det er vores største resultat nogensinde,” siger han.

For abonnenter

Foto: Pr
Drikkevarer

Biotekselskab har fået travlt med at få sit ølprodukt ud i verden

Med ny tysk investor kribler det i fingrene ved Evodiabio for at få sit produkt på gaden. Nu har selskabet travlt, for tålmodigheden blandt kunderne kan være kort. 

For abonnenter

Foto: Pr/pernod Ricard
Drikkevarer

Pernod Ricard-direktør: "100-kroners prispunktet fylder mere"

Vil man vinde på markedet lige nu, er 100 kroners-prispunktet det, man skal sigte efter. Det vurderer Pernod Ricards danske direktør, der ser forbrugerne søge mod billigere alternativer.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Dansk ægproducent overtager tysk fødevareselskab – 10.47
  • Arla-topchef forudser høj bølgegang i 2023 – 10.25
  • El- og gaspriserne når sjældent lavt niveau – 09.52
  • Overblik: Det sker der med de 65 Irma-butikker – 09.48
  • Nemligs tro på online dagligvaremarked er uændret trods Coop-exit – 09.12
  • Chokolademager må kaste håndklædet i ringen – 08.21
  • Kædedirektør er "dybt skuffet" – 07.44
  • Coop-topchef: "Det er en myte, at Irma-kunder bare vil have trøfler og mørbrad" – 07.07
  • I dag udløber Skares frist for at fremskaffe dokumentation – 06.48
  • Selvstændige Kvickly-butikker vil beholde navn trods national ændring – 06.43
  • Tidligere Irma-direktør om lukning: "Vildt, voldsomt og vanvittigt" – 31. jan.
  • Kræns gennemgribende forandringer: Har ryddet hele hylden – 31. jan.
  • Detail-analytiker: "Irma er en religion" – 31. jan.
  • Analytiker: Coop ruster sig til skærpet kamp om kunderne – 31. jan.
  • Nyt nordjysk fjerkræslagteri satser på økologi – 31. jan.
Flere nyheder

Watch Job

  • Scrum Master with a practical approach

  • Business Intelligence Specialist

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Jurister søges til Corporate Legal i Danmarks Eksport & Investeringsfond

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

Se flere jobs

Kolofon

FødevareWatch
Søg

Sektioner

  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Servering
  • Foodservice
  • International
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Stine Skriver

stine.skriver@fwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8424

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Job

Abonnement

Prøv FødevareWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

fodevarewatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Læs mere om abonnement her

Adresse

FødevareWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8388

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © FødevareWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
FødevareWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge