FødevareWatch

Asien spiller for alvor en stor rolle i Carlsbergs regnskab

Overraskelse: Carlsberg overraskede et frygtsomt aktiemarked med langt stærkere tal end ventet – det gav plads til stor kursstigning.

Foto: Carlsberg/ PR

Næsten hver fjerde øl, som Carlsberg producerede i 2013, blev solgt i Asien. Heraf broderparten i Kina. Området er ikke længere ”blot” en vækstregion, men bidrager seriøst med hele 20 pct. af driftsoverskuddet.

Reelt kunne overskuddet optimeres langt mere, men det vil man ikke hos Carlsberg. I stedet kanaliseres en stor del af profitten tilbage i mærkerne og reklamekampagner for at sikre yderligere vækst.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier