FødevareWatch

Asien spiller for alvor en stor rolle i Carlsbergs regnskab

Overraskelse: Carlsberg overraskede et frygtsomt aktiemarked med langt stærkere tal end ventet – det gav plads til stor kursstigning.

Foto: Carlsberg/ PR

Næsten hver fjerde øl, som Carlsberg producerede i 2013, blev solgt i Asien. Heraf broderparten i Kina. Området er ikke længere ”blot” en vækstregion, men bidrager seriøst med hele 20 pct. af driftsoverskuddet.

Reelt kunne overskuddet optimeres langt mere, men det vil man ikke hos Carlsberg. I stedet kanaliseres en stor del af profitten tilbage i mærkerne og reklamekampagner for at sikre yderligere vækst.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier