Ny ædruelighed kan gavne Carlsberg
Tidligere skulle man drikke masser af stærk kinesisk brændevin for at vinde en ordre, men den kultur er ifølge Carlsbergs chefforhandler gennem 27 år på vej ud.
AF SØREN KRAGBALLE, JYLLANDS-POSTEN
Når man forhandler i Kina, er der traditionelt blevet drukket igennem. Ikke ved forhandlingsbordet, men ved de mange sociale arrangementer, der hører med for at opbygge tillid. Uden tillid, ingen handel.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Carlsbergs radar i Kina har købt op i 27 år
For abonnenter
Forretningen kører videre i Ukraine
For abonnenter