Der er ikke mange hår i suppen i Carlsbergs regnskab, men et af dem er udviklingen i Storbritannien for Carlsberg-mærket.
Det medgiver koncernchef Cees 't Hart over for Ritzau Finans.
"Storbritannien gjorde det sådan set godt nok," siger han og fremhæver, at Carlsbergs premiummærker gjorde det godt i halvåret.
Derimod er Carlsberg-mærket faldet.
"Den del af markedet falder hurtigt, og vi falder med," siger han og oplyser, at globalt set steg Carlsberg-mærket med 4 pct. for halvåret, men fraregnes Storbritannien ville væksten have været det dobbelte - på 8 pct.
Storbritannien var det eneste marked, hvor Carlsberg-mærket ikke voksede.
Cees 't Hart venter, at igangsatte og kommende tiltag i det mindste vil stabilisere udviklingen.
Carlsberg har for at opnå dette - eller om muligt en vækst - øget annonceringen for Carlsberg Export.
Endvidere kører der en ifølge koncernchefen en succesfuld reklamekampagne, hvor den danske skuespiller Mads Mikkelsen reklamerer for Carlsberg.
Sidst men ikke mindst igangsætter Carlsberg i næste måned relancering af Carlsberg over for den britiske detailhandel.
Carlsberg-chef: Vækst skyldes mere strategien end varmt vejr og VM
Cees 't Hart: For tidligt at kalde konsekvens af konkurrents Kina-køb
Jacobsen laver øl på overskudsbrød