At briterne ikke længere vil være med i EU, får ikke betydning for Dansk Supermarkeds Netto-satsning i Storbritannien.
Det siger pressechef i Dansk Supermarked, Mads Hvitved Grand, til FødevareWatch.
"Brexit har moms- og toldmæssigt ikke den store betydning for os i UK, så på den måde får Brexit heller ikke den store betydning for os."
Han siger videre, at det britiske nej til det europæiske samarbejde heller ikke kommer til at have nogen betydning for det arbejde, som Dansk Supermarked tog hul på i sommeren 2014, da man i samarbejde med detailkoncernen Sainsburys besluttede, at teste discountkonceptet Netto på den anden side Nordsøen.
"Brexit betyder heller ikke noget for vores beslutning. Forstået på den måde, at Netto UK er en test med 15 butikker, som har til formål at danne grundlag for, om vi skal lukke ned eller rulle konceptet ud i UK," siger Mads Hvitved Grand.
"For os handler det fortsat om på baggrund af denne test at finde ud af, om vi skal rulle ud eller lukke ned."
Hvornår afsluttes testperioden?
"Det bliver i løbet af i år, at der bliver truffet en beslutning."
Storbanker: Disse selskaber vinder og taber på Brexit
DC: Vi har sikret os - for nu
L&F om Brexit: Større end græsk statsbankerot
Ifølge pressechefen 'performer' de britiske Netto-butikker fint, men for øjeblikket arbejder man i organisationen med at finde ud af, om det giver mening at skalere indsatsen op og fortsætte udrulningen af butikker.
Hvilken betydning får det britiske valg for jeres arbejde rent praktisk?
"Vi åbnede butikker i Polen, ti år før de blev medlem af EU, så når vi dertil, at vi ruller flere butikker ud i UK, så vil vi også kunne håndtere det."
Netto sakker bagud med nye butikker i England
Netto på vej mod 15 britiske butikker
Lidl vil mere end discount i Storbritannien