FødevareWatch

Lidl vil mere end discount i Storbritannien

Den 15 mia. kr. store Lidl-satsning handler ikke kun om at vinde kunder på lavprismarkedet. I oplægget fra tyskerne gemmer der sig også planer, der går i retning af de traditionelle supermarkeder.

Foto: Anders Brohus/POLFOTO/arkiv

Den enorme satsning, som den tyske detailgigant Lidl har annonceret i forhold til ekspansionen på det britiske detailmarked, hvor man har planer om at gå fra 629 til 1.500 butikker, og samlet bruge op imod 15 mia. kr., handler om meget andet end det traditionelle discountmarked.

Torsdag åbnede Lidl således en 1.400 kvadratmeter stor butik i Rushden, Northamptonshire, hvor der udover en stor vinafdeling også er blevet plads til både kundetoilet, skifterum og selvbetjeningskasser. Efter planen skal det nye mere supermarkedsorienterede koncept implementeres i alle butikker.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier