Forbrugerne har øjne for mange ting, når der skal handles dagligvarer. Hvad der handler om prisjagt og discount den ene dag, kan næste dag handle om ønsker om høj kvalitet uden skelen til prisen.
Den tyske detailkæde Lidl har siden sin entre på det danske dagligvaremarked i 2005 været kendt for at appellere helt og holdent til den forbrugerskare, for hvem prisen er det klart vigtigste, men det skal der nu laves om på.
Af en meddelelse fremgår det, at discountkæden via en ny kommunikationsplatform kaldet #Lidloverrasker, vil fortælle forbrugerne, at de kan finde varer i begge ender af pris- og kvalitetsspektret.
"Vi vil gerne rykke ved nogle af de fordomme, som nogle danskere har om Lidl. Vi er enormt stolte af vores produkter og vores leverandører og det faktum, at vi – fordi vi også er dygtige til at prissætte vores varer – ser os selv som bannerfører for at demokratisere kvalitet," udtaler Heidi Vittrup, marketingchef i Lidl Danmark, i meddelelsen.
Medie: Bananer solgt i danske supermarkeder kan være sprøjtet med livsfarlige pesticider
Ny undersøgelse: Rema 1000 og Lidl giver konkurrenterne baghjul
Lidl vil øge økosalget markant
Salmonella fundet i hakket kød fra Lidl