Ny undersøgelse: Rema 1000 og Lidl giver konkurrenterne baghjul

I en ny undersøgelse fra Loyalty Group lander norske Rema 1000 og tyske Lidl langt foran danske konkurrenter som Netto og Fakta.
Foto: Martin Dam Kristensen
Foto: Martin Dam Kristensen

Danske forbrugere er vilde med Rema 1000 og Lidl.

Det skriver TV 2.

Mediet henviser til en undersøgelse fra fra Loyalty Group, der er baseret på 4100 kunders syn på dagligvarebutikkerne i landet. Her bliver 11 dagligvarekæder rangeret ud fra parametrene tillid, loyalitet og image, og det er nedslående læsning for de danske kæder. Netto indtager 11. pladsen og får dermed den laveste vurdering af forbrugertilliden i branchen. Fakta får de næstdårligste vurderinger.

Omvendt udmærker Rema 1000 sig med en førsteplads målt på loyalitet og image samt en andenplads i kategorien tillid, hvor lavpriskæden Lidl klarer sig bedst.

Rema 1000 skruer op for online-salget

Direktør i Rema er utilfreds med kædens fødevaresikkerhed

Branchekendere: Detailkrigen presser fyrtårne til usædvanligt offentligt skænderi

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også