Lidl vil øge økosalget markant

Den tyske discountkæde har stadig et relativt lavt økologisalg i Danmark, men det skal der ændres på.
Foto: /ritzau/Anders Brohus
Foto: /ritzau/Anders Brohus

Lidls udvalg af økologiske varer udgør mellem 10 og 15 pct. og derved har selskabet stadig et stykke op til konkurrenter som Netto.

Ved at udvide sortimentet og sætte de økologiske varer mere i spil i butikkerne vil kæden øge salget med op mod 50 pct. i løbet af de næste tre år.

Det skriver Dansk Handelsblad.

"Vi ser et stort potentiale indenfor økologi. Vores mål er at øge det økologiske salg med 50 pct. indenfor de næste to-tre år. For os er det vigtigste, at vi har det rigtige sortiment, som kunderne efterspørger, og som lever op til Lidls standard om at have den bedste kvalitet til den bedste pris," siger Lidl Danmarks indkøbschef Mikko Forström til mediet.

Lidls økosalg er ifølge mediet steget med 25 i løbet af det seneste år. Det fremgår dog ikke, hvad omsætningen på økologi er.

Salmonella fundet i hakket kød fra Lidl

Peter Høgsted fortryder ikke krig med statens dyrevelfærdsmærke

Landets største sushikæde vil være bæredygtig på fisk

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også