Nye kinesiske regler hev tæppet væk under Arlas vækst i 2018

Hvor 2017 var et jubelår for Arla i Kina, var 2018 en noget mere afdæmpet omgang. Nye regler reducerede adgangen for Arlas produkter, og det betød, at der igennem året kun var tre produkter på hylderne. Det sætter spor i tallene for vækstmarkedet.
Foto: Arla
Foto: Arla

De seneste efterhånden mange år har det ikke skortet på overskrifter og citater, som taler om danske muligheder i det store kinesiske marked. Men efter et enkelt års stor optur, har 2018 igen været en mere beskeden omgang for mejeriproducenten Arla.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Emmerys udvidede sidste år med nye butikker - og det er også planen for 2024, fortæller topchef Shahriar Bakhspour til FødevareWatch. | Foto: PR/Emmerys

    Emmerys-direktør: "Toplinjen er rekordhøj"

    For abonnenter

    Læs også