FødevareWatch

Amerikanske virksomheder skriger på billig arbejdskraft

Fastfood-restauranterne i New York og frugtfarmene i Californien kæmper for at få medarbejdere nok. Men en højere løn er ikke altid nok til at tiltrække folk.

Foto: Andy Wong/AP/Ritzau Scanpix

NEW YORK - Onsdag åbnede restaurantkæden Chipotle Mexican Grill sine restauranter tre timer tidligere end normalt for at ansætte 4.000 nye medarbejdere til sine knap 1.900 restauranter i hele USA.Eventen er blevet markedsført på busser i New York og på sociale medier i håbet om at tiltrække gode folk i et mere og mere trængt jobmarked.

Karrieredagen, som Chipotle kalder begivenheden, foregår i alle kædens restauranter, der åbnede dørene for interesserede ansøgere kl. 8 og fortsatte, indtil der åbnedes for kunder kl. 11.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier