FødevareWatch

Blue Lobster vil ud af sin danske skal - har Europa i kikkerten

Siden iværksætter-virksomheden Blue Lobster blev stiftet i 2019 har fokus udelukkende været på det danske marked. Det ændrer sig nu.

Foto: Blue Lobster / PR

Mindre, danske fiskere tjener ikke nok på deres fangst og har savnet incitament til at fiske bæredygtigt. Derudover bliver fiskene fragtet langt og længe rundt i landet, inden de ender på isen hos fiskehandleren og i supermarkedet.

Det var det, de to iværksættere Christine Hebert og Nima Tisdall opdagede, og som i 2019 fik dem til at stifte virksomheden Blue Lobster.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Seafood Danmark holder døren åben for opkøb

Norsk ejer har udstukket ambitiøs vækstkurs for hele koncernen, der samtidig skal strømlines mere, og det danske milliardselskab skal med på farten. Målsætningen er at vokse med både organisk vækst og opkøb som en del af planen, fortæller bestyrelsesformand.

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

VALG 2022: Manglende arbejdskraft og selskabsskattelettelser vil stå højt på den erhvervspolitiske dagsorden under det kommende folketingsvalg, mener politisk redaktør. Trods udfordringer får erhvervslivet dog næppe megen opmærksomhed under valgkampen. Få overblikket over partiernes erhvervspolitiske ønsker her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier