Cremen af unge iværksættere i Europa. For sjette år i træk lister erhvervsmagasinet Forbes "Under 30 Europe 2021" og denne gang er der en fødevareprofil med fra Danmark.
Stifter Nima Tisdall fra fiskevirksomheden Blue Lobster er således profileret på Forbes-listen under kategorien "social impact", idet selskabet arbejder for mere bæredygtigt fiskeri hele vejen ud til tallerkenen.
Og den eksponering glæder Nima Tisdall sig over på sin Linkedin-profil, fordi det sætter spot på, at forbrugere og restauranter ved hvor fiskene kommer fra og at de er fanget på en ordentlig måde.
"Utroligt begejstret for at være med på dette års Forbes "30 under 30"-liste. Det er en ære at få anerkendt alt vores arbejde hos Blue Lobster - såvel som vores mission om at muliggøre en bæredygtig fiske- og skaldyrsindustri.
Hun beskriver filosofien bag Blue Lobster som en "digital markedsplads, der giver dig mulighed for at købe skånsom og retfærdig fisk og skaldyr direkte fra fiskere". Umiddelbart en simple ide, men Nima Tisdall beskriver det i praksis som opgavemed mange lag i.
Løgismose-medstifter og københavnsk restauratør investerer i fiske-startup