FødevareWatch

Danish Crown sætter lid til måltidsopdatering: "Vi skal lave noget, der er meget mere forbrugerrelevant"

INTERVIEW: Med ambitionen om yderligere 10 mia. kr. på toplinjen vil den danske slagterikæmpe sætte nyt blus under markedet for færdigretter. "Vi kommer til at være mere en fødevarevirksomhed i vores hjemmemarkeder," siger Jais Valeur.

"Kigger du på danskerne, har de fleste ti retter, som de bare kører igennem hele tiden – og dem skal vi jo ind og have fat," siger Jais Valeur. | Foto: Brian Karmark/ERH

Når landets største slagterivirksomhed, Danish Crown, i de kommende år vil styrke toplinjen med et tocifret milliardbeløb, skal det blandt andet drives af danskernes dovenskab i køkkenet.

Meldingen kommer i forbindelse af lanceringen af det danske andelsselskabs seneste strategi-lancering, "Feeding the Future", der forsimplet forventer virksomheden at øge omsætningen med 10-12 mia. kr. Ifølge planen vil 1-1,2 mia. kr. finde vej til bundlinjen – en vækst som bl.a. skal bæres af et øget fokus på bæredygtighed, automatisering – og markedet for måltidsløsninger.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Isproducenterne melder klar til at kæmpe om sommermarkedet

De danske isproducenter forventer, at de får en af de bedste sæsoner nogensinde, og alle har de en formel for, hvordan de skal vinde danskernes gunst. Der er dog ikke én formel, der er ens, men der er utallige nye produkter og tiltag på vej.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier