Thai Union sigter efter tocifret omsætningsvækst

Den store fiskekoncern går efter tocifret vækst på omsætningen i år og er klar til investere milliarder for at opnå målsætningen.
Foto: Thomas Borberg / Ritzau Scanpix
Foto: Thomas Borberg / Ritzau Scanpix

Det thailandske fiskeselskab står bla. bag flere tunprodukter og forventer at hæve omsætningen i 2017 med 15 pct. til 150 mia. thailandske bath. Det svarer til omkring 30,4 mia. kr.

Det skriver Nationmultimedia.

Thai Union har sat hele 25 mia. thailandske bath (ca. 5 mia. kr.), af til produktudvikling og opkøb i 2017, skriver mediet.

Hent FødevareWatch-appen til din iPhone HER og til Android HER.

Fiskekoncernen har produktion i 13 lande herunder Frankrig, Polen, USA, Norge og Kina og står bag mærker som Chicken Of The Sea og John West Tun. Sidstnævnte mærke har tidligere været kritiseret for at hente tun fra ikke bæredygtige kilder.

WWF kræver mere bæredygtige supermarkeder

Endnu en tun-chef indrømmer prisfusk

Thai-selskab smider 3,8 milliarder efter fiskerestaurant-kæde

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også