Royal Greenland satser stort på Kina

Royal Greenland er godt på vej til at realisere sin såkaldte ”North Atlantic champion”-strategi, som bl.a. indebærer en ambition om at blive verdens førende leverandør af nordatlantisk seafood, med specielt fokus på koldtvandsrejer og hellefisk.
Men strategien fokuserer ikke blot på den nordiske andedam, og koncernen har også store ambitioner for det lukrative kinesiske marked.
Det skriver fiskerimediet Under Current News.
Ifølge mediet har selskabet således afsløret planer om at åbne et salgskontor i den kinesiske havneby Qingdao allerede i år, og man har i det hele taget et stort fokus på at Asien skal spille en fremtrædende rolle ”North Atlantic champion”-strategien.
”Vi har brugt store ressourcer på at sikre implementeringen af tilstrækkelige salgsinitiativer til støtte for den fremtidige vækst. En af konsekvenserne af dette er, at vi ved udgangen af året (2014, red.) begyndte at opbygge en salgsorganisation i Kina, som skal hjælpe os med at servicere detailmarkedet i landet,” skriver Royal Greenland ifølge mediet i sit nyligt aflagte årsregnskab.
Ifølge Royal Greenland er det kinesiske marked meget underudviklet, men det ventes at vokse eksplosivt i de kommende år, og det vil selskabet udnytte ved at ”etablere sig så langt fremme i værdikæden som muligt”.
Royal Greenland lander rekordstort plus
Royal Greenland genåbner fabrikker