Luksuskød øjner sponsormulighed i OL

De japanske producenter af wagyu-kød vil bruge OL i Japan i 2020 til at markedsføre det berømte kød.
Foto: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD/POLFOTO/ARKIV
Foto: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD/POLFOTO/ARKIV

Når Japan i sommeren 2020 skal være vært for OL, er det en god mulighed for at sætte lidt ekstra fokus på det berømte luksuskød wagyu, som laves af japanske bønder.

Det skriver nichemediet Globalmeatnews.com.

"Vi er ved at overveje den bedste måde at få skabt bevidsthed hos de besøgende ved OL omkring wagyu-kød på - i sidste ende handler alt vores arbejde om, hvordan vi bedst får indfriet det overordnede mål: At promovere autentisk wagyu," udtaler direktøren for den japanske brancheorganisation Japan Wagyu Beef Export Promotion Comittee.

Japanske landmænd melder om mangel på legendarisk luksuskød

Japansk wagyu-provins tjener tykt på særpræget skattefidus

Landmanden der laver legendarisk Kobe-kød i Danmark

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også