Gennem en markedsføringskampagne og en dertilhørende hjemmeside på Whoistheking.be har den nye belgiske gren af Burger King vagt en del røre i den royale belgiske andedam.
Det skriver Berlingske med henvisning til blandt andet nyhedsbureauet AFP.
For på hjemmesiden, hvor befolkningen opfordres til at stemme på, hvem der bør være landets egentlige regent, er det i sidste ende kun muligt at stemme på burgermaskotten.
Den siddende Kong Phillipe, som har regeret siden 2013, bidrager til kampagnen ved at lægge billede til på hjemmesiden, men ifølge flere medier er det ikke sket med kongehusets tilladelse, og det har vakt mindre opstand på de sociale medier, hvor den store burgerkoncern anklages for at misbruge kongehuset i forsøget på at få lidt opmærksomhed på lanceringen af sin første belgiske restaurant.
Burger King køber op i Europa
Sådan klarede otte restaurantkæder sig ved hygiejnetjek
McDonald's serverer sprød salgsvækst
Burger King indgår stor russisk aftale med Miratorg