Friske tal fra Arla, der regnes som Europas absolut største skyrproducent, viser en kraftig stigning virksomhedens i salget af skyr. Sidste år voksede Arlas skyr-forretning i Europa med 44 pct., og det samlede Europa-salg af skyr nåede i 2016 op på 38,5 mio. kg.
Det skriver Berlingske Business.
"Vore kunder står jo nærmest med åbne arme og vil gerne have flere produkter. Skyr er en europæisk topsællert, der har et betydeligt potentiale til langt mere vækst. Vi har i løbet af få år udviklet en række stærke produkter og er godt på vej til en årlig omsætning på én milliard kr. på skyr. Mit ønske er, at vi om nogle år omsætter for flere milliarder kroner, fordi vi fortsætter med at vokse og udvide produktsortimentet," siger Peter Giørtz-Carlsen, koncerndirektør for Arla i Europa.
Han fortæller, at Arlas kunder i detailbranchen i Danmark, Tyskland, England og Holland omsatte for 100 mio. euro eller godt 740 mio. kr. af Arlas mærkevarer i skyr.
Skyrsalget stryger mod skyerne
Arla-sats på egne brands præsterer bedre end ventet
Arla klar med stor britisk strategi