FødevareWatch

Arla klar med stor britisk strategi

Mejerikoncernens britiske del har fremlagt planerne for, hvordan forretningen i vest skal vokse med en tredjedel frem mod 2020. Knap 900 mio. kr. er sat af til markedsføring af mejeriets produkter.

Foto: PR

Mejerikoncernen, der i december lagde planerne frem for, hvordan Arla skal afhænde det voksende antal kilo mælk, som andelshaverne sender i retning af mejerierne, har nu udmøntet sig i en konkret plan for forretningen i Storbritannien.

Det er forhenværende direktør for Arla Danmark, Tomas Pietrangeli, der tidligere i år blev præsenteret som ny direktør for Arla UK, som netop har fremlagt den britiske strategi, som skal øge omsætningen med omkring en tredjedel i 2020. I 2015 var den britiske omsætning på omkring 2 mia. euro.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon-direktør stopper

Peder Andersen skal ikke længere stå i spidsen for den kapitalfondsejede forårsrulleproducent fra Nyborg. Efter fem og et halvt år på posten har han selv været med til at finde sin afløser.

Grød drager på vækstjagt med nyt forretningsben

Ti år efter åbningen af den første Grød-restaurant i Sydhavnen i København vil stifter Lasse Skjønning Andersen nu fylde mere i detailhandlen: "Vi tror, at vi har brandet og produkterne, der kan sikre os, at vi bliver en stor spiller".

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier