FødevareWatch

Arla-sats på egne brands præsterer bedre end ventet

Strategien med at forsøge at få flere kroner ud af råvarerne giver resultater i 2016-regnskabet fra Arla. Både egne brands og kernemarkeder leverer fremgang.

Foto: Arla/ PR

Som del af den Good Growth 2020-strategi, som Arla præsenterede i slutningen af 2015, skal Arla have flere kroner vredet ud af de 16,5 milliarder kilo mælk, som de omkring 12.000 andelshavere forventes at levere ind i 2020.

Til trods for at den samlede mælkeindvejning faldt i 2016, har Arla ifølge en meddelelse formået at flytte mere end 340 millioner kilo mælk fra industrisalg til den mere lønsomme detail- og foodservice-salgskanal.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Pernod Ricard køber online whiskykæmpe

The Whisky Exchange er onlineforhandler af knap 4000 forskellige skotske whisky-mærker i over 30 lande. Handlen skal give den franske koncern mere viden om markedet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier