3000 Facebook-kommentarer med input til ko-frit smørprodukt

Der er stor forbrugerinteresse for mejeriprodukter uden mejeridelen. Det mærkede selskabet Naturli' Foods, da de spurgte deres følgere på Facebook til råds om et nyt smørbart produkt.

Det kan næsten ikke lyde mere niche-agtigt end ordene "plantebaseret økologisk smørbart produkt." Men det afskrækker ikke forbrugerne af Naturlig Foods produkter.

Da selskabet for nylig spurgte sine Facebook-følgere til råds i forhold til et nyt plantebaseret økologisk smørbart produkt, fik fødevareproducenten 3000 kommentarer med råd, feedback, erfaringer og ideer til, hvad de søgte efter, som erstatning til det normale mejerismør.

"Interessen fra forbrugerne har været overvældende. Vi har fået næsten 3000 kommentarer, og dialogen er nået ud til 300.000 mennesker. Rigtig mange har givet deres mening til kende om produktet og indpakningen og bekræftet os i, at der virkelig mangler et produkt lavet på planter, der kan bruges i stedet for smør. Vi vil klart – også i fremtiden – bede forbrugerne om hjælp, når vi skal være sikre på, at et produkt rammer et behov," skriver Naturli’ Foods i en pressemeddelelse.

Selskabet ville bl.a. gerne have input til pris, indhold, smag og design af emballage. Dialogen udmøntede sig i flere produkter, som er sat til salg i detailhandlen.

Arla vil booste salg af laktosefri produkter

Melproducents resultat skrumper for tredje år i træk - glutenfri skal vende det

Coop har tidoblet udvalget af glutenfri produkter på 10 år

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også