FødevareWatch

Arla vil booste salg af laktosefri produkter

Danskerne køber laktosefri mejeriprodukter som aldrig før - og den udvikling skal fortsætte, mener Arla.

Mejerikoncernen Arla sætter i 2014 og 2015 fuld damp under markedsføringen og salget af laktosefri mejeriprodukter i Danmark. Det sker i kølvandet på en meget stor efterspørgsel – og gode erfaringer fra blandt andet Sverige.

I 2013 er den laktosefri mælk og yoghurt blevet "revet ned fra hylderne", skriver Arla i en pressemeddelelse.

”I 2013 er det samlede danske salg steget med 117 procent.  Arla har alene oplevet en stigning på 113 procent i virksomhedens eget salg af laktosefri produkter,” fremhæver Arla i meddelelsen og tilføjer, at det præcis er den udvikling, der får Arla til at ”investere markant i kategorien i 2014 og 2015, hvor der satses på at øge salget af laktosefri produkter med 70 procent.”

I foråret 2014 lancerer Arla – eller har lanceret - tre nye laktosefri produkter; et smørbart blandingsprodukt, en friskost og Apetina salattern. Alle tre produkter kan indledningsvis købes i Rema1000 og bliver derefter udrullet til hele dagligvarehandlen.

Af pressemeddelelsen fremgår det, at tal fra Sverige tyder på, at efterspørgslen kan blive ved med at stige. I Sverige solgte Arla 23.000 ton laktosefri mejeriprodukter i 2013. Til sammenligning købte danskerne kun 3.400 ton sidste år.

”Vi tror, at der er et stort potentiale for laktosefri produkter i Danmark, og vi satser således på at øge salget markant de næste to år. Arla har arbejdet meget fokuseret på at udvikle og udvide det laktosefri marked i lande som Sverige og England, ” hedder det bl.a. fra direktør for Arlas danske marked, Peter Giørtz-Carlsen.

Ny dansk Arla-chef i Storbritannien

Arla åbner udviklingscenter i Beijing

Kinesisk mejerikæmpe vokser med rasende fart

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier