For tredje år i træk slår den kølige gigant Frisko dørene op for Magnum Pleasure Store i København.
Her kan kunderne for 40 kr. selv vælge hvilken chokoladeovertræk og krymmel de vil have på deres Magnum-is. Tanken bag konceptet er, at kunderne derefter skal dele billedet af deres specialdesignede is på de sociale medier.
Denne gang popper isbutikken op i en tøjforretning på Sværtegade, og konceptet har tilsyneladende været populært de sidste to år, for denne gang holder butikken åbent i fire uger mod kun to uger de forrige år.
Følg fødevareindustrien tæt – læs FødevareWatchs nyhedsbrev to gange dagligt – tilmeld dig her!
Anne Molkte Dahl, der blogger om mad, mener, at butikkens popularitet skyldes, at Frisko har satset benhårdt på at skabe et univers omkring isen, hvor personligt design og æstestik vægtes højt.
"Der bliver leget med nogle elementer, som tiltaler rigtig mange mennesker i dag. Æstetikken er virkelig i centrum og med god grund. Vores mad og desserters visuelle udtryk spiller nemlig en enormt stor rolle i forhold til både smagsoplevelsen og den samlede oplevelse af at nyde noget lækkert," udtaler Anne Moltke Dahl i en pressemeddelelse.
Magnum-isen blev skabt i 1987 og der sælges mere end en milliard is om året, oplyser Frisko.
Den fede is er en cool forretning
Den eksklusiv ispind vinder frem
Frisko-ejer køber italiensk is-forretning