FødevareWatch

Frisko-ejer køber italiensk is-forretning

Den hollandsk-britiske forbrugsvarekæmpe Unilever, der står bag det danske is-brand Frisko, overtager et selskab, der producerer italiensk luksus-is og har 60 butikker verden over.

Foto: Martin Lehmann/Polfoto/Arkiv

Den hollandsk-britiske storkoncern Unilever, der står bag en lang række forbrugs- og fødevareprodukter, opruster nu inden for is-segmentet, hvor man i forvejen er verdens største producent med brands som Ben & Jerry’s og Heartbrand – den internationale version af Frisko.

Unilever skriver i en pressemeddelelse, at man har opkøbt det italienske selskab Grom, som producerer italiensk luksus-is – såkaldt Gelato.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Miljøminister klar til stramme krav til klimadokumentation

Mens EU er på vej med krav om satellit- og GPS-dokumentation på en række fødevarer, der skal mindske afskovning, er regeringen nu allerede klar til at gå endnu længere. Om få år kan man forhåbentlig også knytte krav til påvirkning af andre økosystemer, siger Lea Wermelin (S) til FødevareWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier