FødevareWatch

Frisko-ejer køber italiensk is-forretning

Den hollandsk-britiske forbrugsvarekæmpe Unilever, der står bag det danske is-brand Frisko, overtager et selskab, der producerer italiensk luksus-is og har 60 butikker verden over.

Foto: Martin Lehmann/Polfoto/Arkiv

Den hollandsk-britiske storkoncern Unilever, der står bag en lang række forbrugs- og fødevareprodukter, opruster nu inden for is-segmentet, hvor man i forvejen er verdens største producent med brands som Ben & Jerry’s og Heartbrand – den internationale version af Frisko.

Unilever skriver i en pressemeddelelse, at man har opkøbt det italienske selskab Grom, som producerer italiensk luksus-is – såkaldt Gelato.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Isproducenterne melder klar til at kæmpe om sommermarkedet

De danske isproducenter forventer, at de får en af de bedste sæsoner nogensinde, og alle har de en formel for, hvordan de skal vinde danskernes gunst. Der er dog ikke én formel, der er ens, men der er utallige nye produkter og tiltag på vej.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier