FødevareWatch

Coca-cola har kastet sig over designermælk

Læskedrikgiganten Coca-Cola har slået sig sammen med mejerikooperativ for at producere specialmælk til høje priser, skriver dagbladet Børsen.

Foto: David Goldman/AP Photo/Polfoto

Coca-Cola, der om nogen forstår værdien af et godt brand, vil nu også gøre designermælk til et brand, der er milliarder af dollars værd.

Det skriver dagbladet Børsen.

Coca-Cola har slået sig sammen med et mejerikooperativ for at producere filtreret laktosefri designermæk med et højt proteinindhold og lavt sukkerindhold, der markedsføres under navnet Fairlife.

Mælken koster omkring 4 dollars for 1,5 liter, hvilket er dyrere end økologisk mælk og cirka det dobbelte af hvad traditionel mælk koster.

I sit første år på hylderne har Fairlife omsat for 90 mio. dollars, hvilket er næsten 590 mio. kr.

Coca-Cola er medejer af Fairlife gennem sin Venturing and Emerging Brands-gruppe, der også har investeret i Zico-kokosnøddevand, Honest Tea og Fuze-juice.

Fairlife adm. direktør, Steve Jones, har tidligere været markeringsdirektør hos Coca-Cola og han har skubbet koncernens juicefrorretning fremad blandt andet med det der hedder Simply Juice, der i dag er milliarder af dollars værd.

"Det beviste over for mig, at man kan tage en fødevare og transformere den til en dynamisk højvækstkategori," siger Steve Jones ifølge Børsen om Simply-juice.

Og han mener, at han kan gøre det samme med mælk.

Coca-Cola vil erobre det indiske mejerimarked

Medie: Drikkevaregiganter vil shoppe græsk yoghurt

Coca-Cola i kinesisk milliardopkøb 


 

 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier