Den amerikanske storkoncern Coca-Cola, der nok er bedst kendt for sine sodavand, vil nu tager kampen op med aktører som Nestlé på det indiske mejerimarked, og selskabet har derfor besluttet at lancere en ny mælkedrik i det folkerige land.
Det skriver indiske Economic Times.
Coca-Cola har ifølge mediet annonceret at man vil lancere produktet Vio på det indiske marked, muligvis allerede fra januar næste år. Det er en mælkedrik med brus, som kommer i forskellige smagsvarianter, og samtidig et brand, som koncernen allerede har rullet ud flere andre steder i verden.
Det er langt fra første gang, at Coca-Cola satser på mejerisegmentet i en tid, hvor kerneforretningen inden for salg af sodavand er presset af ændrede forbrugsvaner.
Koncernens indiske datterselskab sælger allerede produktet Maaza Milky Delite i udvalgte områder – et produkt fremstillet af mango og mælketørstof – og sidste år lancerede man produktet Fairlife i USA. Det er en økologisk mælk med et øget indhold af protein og kalcium, men fri for laktose, der betegnes som en premium-mælk.
Coca-Cola vil genskabe mælk
Medie: Drikkevaregiganter vil shoppe græsk yoghurt
Coca-Cola i kinesisk milliardopkøb