FødevareWatch

Coca-Cola vil erobre det indiske mejerimarked

Den amerikanske sodavandsproducent Coca-Cola vil have en større bid af det indiske mejerimarked og lancerer nu et globalt mælkeprodukt i landet. Det er langt fra første gang, at selskabet har bevæget sig i retning af mejerisegmentet.

Foto: David Goldman/AP Photo/Polfoto

Den amerikanske storkoncern Coca-Cola, der nok er bedst kendt for sine sodavand, vil nu tager kampen op med aktører som Nestlé på det indiske mejerimarked, og selskabet har derfor besluttet at lancere en ny mælkedrik i det folkerige land.

Det skriver indiske Economic Times.

Coca-Cola har ifølge mediet annonceret at man vil lancere produktet Vio på det indiske marked, muligvis allerede fra januar næste år. Det er en mælkedrik med brus, som kommer i forskellige smagsvarianter, og samtidig et brand, som koncernen allerede har rullet ud flere andre steder i verden.

Det er langt fra første gang, at Coca-Cola satser på mejerisegmentet i en tid, hvor kerneforretningen inden for salg af sodavand er presset af ændrede forbrugsvaner.

Koncernens indiske datterselskab sælger allerede produktet Maaza Milky Delite i udvalgte områder – et produkt fremstillet af mango og mælketørstof – og sidste år lancerede man produktet Fairlife i USA. Det er en økologisk mælk med et øget indhold af protein og kalcium, men fri for laktose, der betegnes som en premium-mælk.

Coca-Cola vil genskabe mælk

Medie: Drikkevaregiganter vil shoppe græsk yoghurt

Coca-Cola i kinesisk milliardopkøb

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier