FødevareWatch

Frasalg redder General Mills’ bundlinje

Den amerikanske morgenmadsproducent General Mills kan fremvise markant indtjeningsvækst i første halvår. Det skyldes dog primært et markant frasalg tidligere på året, og omsætningen dykker fortsat.

Foto: Janet Hostetter/AP/POLFOTO/arkiv

Salget af traditionelle morgenmadsprodukter, såsom Cheerios og Lucky Charms fra producenten General Mills, er fortsat på retræte i USA, og det kan endnu engang ses på den amerikanske koncerns regnskab.

I det netop offentliggjorte regnskab for andet halvår af koncernens skæve regnskabsår går omsætningen således tilbage med 3,9 pct. til 8,633 mia. dollars (59,45 mia. kr.) mod 8,981 mia. dollars i samme periode sidste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier