FødevareWatch

Pepsico dropper samarbejde med tysk mejerikoncern

Amerikanske Pepsico og tyske Theo Müller Group har droppet sit mejerisamarbejde i USA, som man startede for få år tilbage. Konkurrencen på markedet simpelthen har vist sig for stor.

Foto: Seth Perlman/AP/POLFOTO/arkiv

I 2012 indgik den amerikanske snack- og læskedrikkoncern Pepsico en joint venture med det tyske mejeriselskab Theo Müller Group i hjemlandet. Men nu har de to partnere droppet samarbejdet og er gået hver til sit.

Det skriver Wall Street Journal.

Det fælles selskab Müller Quaker Dairy begyndte at sælge mejeriprodukter i USA i 2012, og i 2013 åbnede partnerne en fabrik, som man investerede 200 mio. dollars i.

Men nu meddeler Pepsico ifølge avisen, at man er blevet enige om at lukke ned for samarbejdet ”efter at være nået til den konklusion, at forretningen ikke levede op til forventningerne på et konkurrencedygtigt og dynamisk marked.”

Ifølge Wall Street Journal har konkurrencen fra etablerede mejeribrands som Chobani, General Mills-ejede Yoplait og Danone-ejede Dannon simpelthen været for stor.

Fabrikken, som selskaberne byggede til deres joint venture i 2013, er blevet solgt til det amerikanske kooperativ Dairy Farmers of America, men der meldes ikke noget om prisen, skriver avisen, som påpeger at Pepsico så sent som i april måtte nedskrive 65 mio. dollars på værdien af sit samarbejde med Theo Müller Group.

Medie: Drikkevaregiganter vil shoppe græsk yoghurt

Starbucks og Pepsico indgår latinamerikansk samarbejde

Britisk mejeriopkøb åbner op for Arla-parløb

Tysk mejerigigant køber op hos britisk rival

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier