FødevareWatch

Starbucks og Pepsico indgår latinamerikansk samarbejde

Cafékæden og læskedrikkæmpen skal sammen lancere en række drikkeklare kaffeprodukter og energidrikke i flere latinamerikanske lande allerede fra næste år.

Foto: Ted S. Warren/AP Photo/Polfoto/Arkiv

Den amerikanske kaffekæde Starbucks og læskedrik- og snackkoncernen Pepsico har indgået en ny salgs-og distributionsaftale i Latinamerika. Det skriver Starbucks i en pressemeddelelse.

Sammen skal de to amerikanske storaktører markedsføre, sælge og distribuere en række drikkeklare kaffeprodukter og energidrikke i regionen. Ifølge selskabet har denne produktkategori på nuværende tidspunkt en samlet værdi på 4 mia. dollars (27 mia. kr.) i Latinamerika, og markedet forventes at vokse med 22 pct. i løbet af de kommende fem år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier