Starbucks lukker bagerforretninger

Starbucks har besluttet at lukke sin kæde af bager- og cafébutikker i USA under navnet La Boulange ved udgangen af september.
Det skriver koncernen ifølge Bloomberg i en pressemeddelelse.
”Starbucks har fastslået, at La Boulange-butikkerne ikke er bæredygtige for selskabets langsigtede vækst. La Boulange-brandet vil fortsat spille en vigtig rolle i fødevarerne i Starbucks’ butikker,” skriver selskabet i meddelelsen.
Starbucks øgede sit salg med 16 pct. i det seneste kvartal, hvilket i høj grad var drevet af salget af fødevarer i hjemlandet. Det er en af grundene til at koncernen altså holder fast i La Boulange-brandet, selvom man nu lukker kædens 23 butikker og to tilhørende produktionsfaciliteter.
Starbucks overtog brandet gennem sit opkøb af selskabet Bay Bread i 2012 til en pris på 100 mio. dollars (662 mio. kr.)
Starbucks åbner kaffekrig i danske storbyer
Dyr kaffe og croissanter hiver Starbucks' indtjening op
Starbucks flytter produktion fra tørkeramt område