FødevareWatch

Starbucks lukker bagerforretninger

Den amerikanske cafékæmpe Starbucks har besluttet at lukke sin kæde af bagerforretninger i hjemlandet.

Starbucks har besluttet at lukke sin kæde af bager- og cafébutikker i USA under navnet La Boulange ved udgangen af september.

Det skriver koncernen ifølge Bloomberg i en pressemeddelelse.

”Starbucks har fastslået, at La Boulange-butikkerne ikke er bæredygtige for selskabets langsigtede vækst. La Boulange-brandet vil fortsat spille en vigtig rolle i fødevarerne i Starbucks’ butikker,” skriver selskabet i meddelelsen.

Starbucks øgede sit salg med 16 pct. i det seneste kvartal, hvilket i høj grad var drevet af salget af fødevarer i hjemlandet. Det er en af grundene til at koncernen altså holder fast i La Boulange-brandet, selvom man nu lukker kædens 23 butikker og to tilhørende produktionsfaciliteter.

Starbucks overtog brandet gennem sit opkøb af selskabet Bay Bread i 2012 til en pris på 100 mio. dollars (662 mio. kr.)

Starbucks åbner kaffekrig i danske storbyer

Dyr kaffe og croissanter hiver Starbucks' indtjening op

Starbucks flytter produktion fra tørkeramt område

Baresso-bagmand har nok i danske kaffedrikkere

Svensk Baresso-pendant solgt for milliarder

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier