FødevareWatch

Dyr kaffe og croissanter hiver Starbucks' indtjening op

Amerikanske Starbucks har lanceret nye produkter, som er en tand dyrere end de gamle samt hævet priserne en smule på blandt andet croissanter og bagværk.

Foto: Peter Hove Olesen

Starbucks har hævet priserne på croissanterne og sat nye og dyrere produkter på markedet.

Det var med til at løfte salget 7 pct. i selskabets amerikanske forretninger i første kvartal, og det tages vel imod på aktiemarkederne, hvor kaffekæden fra Seattle stiger en håndfuld procent i eftermarkedet oven på regnskabsaflæggelsen.

Kaffekædens overskud voksede 16 pct. til 494,89 mio. dollar i kvartalet eller et resultat per aktie på 33 cent, hvilket var bedre end ventet blandt analytikerne.

Starbucks solgte kaffe, te, croissanter og diverse for samlet 4,53 mia. dollar i årets tre første måneder. Selskabet fastholder forventningen om at øge omsætningen 16-18 pct. i år.

Starbucks har kurs mod danske kantiner

Starbucks' lukrative skattefidus under Vestagers lup

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier