56-årige Erik Eisenberg er udpeget som ny kommunikationsdirektør i Danish Crown, hvor han skal tage over efter Anne Villemoes. Han kommer fra et lignende job i Maersk.
1. januar 2016 tiltræder 56-årige Erik Eisenberg stillingen som ny kommunikationsdirektør i Danish Crown.
Det meddeler slagterikoncernen.
Erik Eisenberg, der får titel af at være Vice President Group Communications, har senest bestredet en tilsvarende stilling i APM Terminals i Mærsk-koncernen. Med base i Haag, Holland, har han siden 2011 haft ansvar den internationale havneoperatørs interne og eksterne kommunikations- og branding-aktiviteter.
"Vi har i valget af vores nye kommunikationsdirektør lagt vægt på en kombination af kommunikationserfaring, international erfaring og ledelseserfaring. Vi har stor tillid til, at Erik Eisenberg sammen med den samlede ledelsesgruppe og medarbejderne kan få kendskabet til - og forståelsen for - Danish Crowns rolle og bidrag på fødevareområdet bragt endnu bredere og dybere ud blandt alle målgrupper," siger Jais Valeur, der netop er tiltrådt som adm. direktør i Danish Crown.
Forud for arbejdet i APM Terminals havde han ansvar for Dansk Supermarkeds interne og eksterne kommunikation fra 2006. Erik Eisenberg er oprindeligt journalist og har bl.a. virket på Jyllands-Posten, TV2, Børsens Nyhedsmagasin og Ekstra Bladet, hvor han var nyhedsredaktør og redaktionschef.
Erik Eisenberg overtager posten som kommunikationsdirektør efter Anne Villemoes, der har siddet på posten i mange år, men som tidligere på året besluttede, at hun efter afleveringen af det seneste årsregnskab i Danish Crown ville prøve kræfter med livet som selvstændig.
"Det er et drømmejob at få ansvar for Danish Crowns globale kommunikation – fordi produkterne kendes og forbruges af millioner af mennesker, og fordi firmaet har vital betydning for dansk eksport. Jeg har stor respekt for det arbejde, der allerede er gjort for at udvikle DCs omdømme og brand, og jeg glæder mig til at arbejde tæt sammen med den nye topchef, medarbejdere og ejere om at nå endnu videre," siger Erik Eisenberg i meddelelsen fra Danish Crown.
Erik Eisenberg er gift, har to voksne børn og bor privat i Højbjerg ved Århus.
Det kan få konsekvenser for konkurrencen og fødevareindustrien, hvis én dagligvarekoncern bliver dominerende på markedet, siger seniorrådgiver Henning Otte Hansen, som aner en magtforskydning.
”Vi har masser af whitespots”, siger adm. direktør for Dagrofa, der arbejder med en ”offensiv butikspipeline”, men samtidig spår større vækst i anden del af forretningen.
Salling Group overtager 35 af Coops butikker, som led i en række større ændringer i det økonomisk hårdt trængte Coop. Forhandlinger om yderligere salg af butikker er i gang.
Først vil det være et spørgsmål om at få ryddet op i organisationen, men på sigt vil Coop mere aggressivt forsøge at vinde markedsandele, lyder det fra detailanalytiker Bruno Christensen.
Der er ifølge DetailWatch’ oplysninger ændringer på vej, der vil berøre både på kædeniveau og på Coops hovedkontor. Ifølge Finans er et tocifret antal butikker i spil til frasalg eller lukning.