FødevareWatch

Danish Crown-direktør blandt de 100 mest indflydelsesrige

Danish Crowns kommunikationsdirektør er at finde på en ny liste over de 100 mest indflydelsesrige kommunikatører verden over.

Foto: RASMUS FLINDT PEDERSEN/POLFOTO/ARKIV

På en liste over 100 af mest indflydelsesrige kommunikationsfolk i verden finder man lidt overraskende danske Anne Villemoes i selskab med direktører fra Twitter, Facebook, Ebay og mange andre globale konglomerater.

Det skriver Landbrugsavisen.dk med henvisning til analysen The Holmes Report's Influence 100 fra analysevirksomheden Holmes Report.

Anne Villemoes fremhæves som direktøren, der over de seneste syv år, er lykkedes med at sikre Danish Crown et godt ry i en branche, hvor omdrejningspunktet handler om at slå dyr ihjel. Hun er ikke bange for at være kontroversiel, og hun har ifølge Holmes Report brudt med det tabu, som i mange år har hængt over den del af fødevareindustrien, som handler om, at man lever af at slå ihjel. 

Listen over de 100 mest indflydelsesrige personer tæller også kommunikationsfolk fra en lang række andre fødevarerelaterede virksomheder.

Blandt de 100 personer på den urangerede liste finder man føglende fødevareprofiler:

- Carol Yang, Corporate Director, PR & Sustainability Communications Tetra Pak

- Charlotte Lambkin, Corporate relations director, Diageo

- Christopher Reindl, Head of marketing, Red Bull

- Claire Dorland Clauzel, Director of communications & brands, Michelin

- Corey duBrowa, SVP Global Communications and International Public Sector Affairs, Starbucks

- Dan Bartlett, Vice President of Corporate Affairs and Government Relations, Walmart

- Dana Anderson, CMO, Mondelez

- David Kamanetzky, Vice president, corporate affairs and strategic initiatives, Mars

- Jon Banner, Executive Vice President Communications, Pepsico

- Keith Weed, Chief Marketing & Communications Officer, Unilever

- Kim Nelson, Senior VP, external relations, General Mills

- Marie-Noëlle Brouaux, Executive communications director, Carrefour

- Robert Gibbs, Executive vice president and global chief communications officer, McDonald’s

- Rudolf Ramsauer, Senior vice president, corporate communications director, Nestle

- Sue Clark, Corporate affairs director, SAB Miller

- Wendy Clark, SVP Sparkling Brand Center, Coca-Cola Company

Slagterifusion vil give markant gevinst til ejere

Græsk krise mærker Danish Crown

Danish Crown på vej med jersey-program

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier