FødevareWatch

Danish Crown-direktør blandt de 100 mest indflydelsesrige

Danish Crowns kommunikationsdirektør er at finde på en ny liste over de 100 mest indflydelsesrige kommunikatører verden over.

Foto: RASMUS FLINDT PEDERSEN/POLFOTO/ARKIV

På en liste over 100 af mest indflydelsesrige kommunikationsfolk i verden finder man lidt overraskende danske Anne Villemoes i selskab med direktører fra Twitter, Facebook, Ebay og mange andre globale konglomerater.

Det skriver Landbrugsavisen.dk med henvisning til analysen The Holmes Report's Influence 100 fra analysevirksomheden Holmes Report.

Anne Villemoes fremhæves som direktøren, der over de seneste syv år, er lykkedes med at sikre Danish Crown et godt ry i en branche, hvor omdrejningspunktet handler om at slå dyr ihjel. Hun er ikke bange for at være kontroversiel, og hun har ifølge Holmes Report brudt med det tabu, som i mange år har hængt over den del af fødevareindustrien, som handler om, at man lever af at slå ihjel. 

Listen over de 100 mest indflydelsesrige personer tæller også kommunikationsfolk fra en lang række andre fødevarerelaterede virksomheder.

Blandt de 100 personer på den urangerede liste finder man føglende fødevareprofiler:

- Carol Yang, Corporate Director, PR & Sustainability Communications Tetra Pak

- Charlotte Lambkin, Corporate relations director, Diageo

- Christopher Reindl, Head of marketing, Red Bull

- Claire Dorland Clauzel, Director of communications & brands, Michelin

- Corey duBrowa, SVP Global Communications and International Public Sector Affairs, Starbucks

- Dan Bartlett, Vice President of Corporate Affairs and Government Relations, Walmart

- Dana Anderson, CMO, Mondelez

- David Kamanetzky, Vice president, corporate affairs and strategic initiatives, Mars

- Jon Banner, Executive Vice President Communications, Pepsico

- Keith Weed, Chief Marketing & Communications Officer, Unilever

- Kim Nelson, Senior VP, external relations, General Mills

- Marie-Noëlle Brouaux, Executive communications director, Carrefour

- Robert Gibbs, Executive vice president and global chief communications officer, McDonald’s

- Rudolf Ramsauer, Senior vice president, corporate communications director, Nestle

- Sue Clark, Corporate affairs director, SAB Miller

- Wendy Clark, SVP Sparkling Brand Center, Coca-Cola Company

Slagterifusion vil give markant gevinst til ejere

Græsk krise mærker Danish Crown

Danish Crown på vej med jersey-program

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier