FødevareWatch

Avis: Arla Sverige vil spare på udgifterne til fest

Revisionsfirmaet Ernest og Young har gennemgået Arla Sveriges repræsentationsomkostninger i forbindelse med en 100 mio. kr. stor spareplan, og der er mange penge at hente, når ledelsen sparer på rejser, fester og konferencer, skriver Dagens Industri.

Foto: Arla/ PR

Samtidig med at mælkebønderne presses af de laveste salgspriser i 25 år, har Arlas svenske ledelse brugt millioner af kroner på "umotiveret repræsentation". Direktøren i Arla Foods i Sverige, Henri de Sauvage, oplyser, at revisionsfirmaet Ernest og Young har gået igennem omkostningerne til repræsentation, rejser og konferencer i forbindelse med Arla Sveriges spareplan på 100 millioner kr. for 2015 og 2016.

Det skriver Dagens Industri.

"Arla er en stor og stolt organisation, så jeg mødte også modstand. Mange i virksomheden sagde, at repræsentationen var en nødvendighed. Vi har for mange kundearrangementer, hvor vi vi har brugt for mange penge på middage og alkohol. Man kan stille spørgsmålstegn ved, hvorfor alle møder altid skal ske på dyre restauranter," siger Henri de Sauvage, direktør for Arla Foods i Sverige.

Direktøren erkender, at restaurantsektoren er en vigtig kundekreds for Arla, men han ønsker, at virksomheden arbejder mere med indholdet på besøgene. Der har været for mange småmøder for 10-15 personer på fine herregårde eller restauranter. Et konkret beløb ønsker direktøren ikke at sætte på udskejelserne, men han udtaler, at Arla Sverige har sparet 10 mio. kr. på repræsentation alene i 2015.

Arla skal spare 100 mio i Sverige

Usikker fremtid for D-vitaminer i danske fødevarer

Arla har milliardunderskud i Storbritannien 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier