Indere går nudel-amok efter Nestlé-relancering

Den schweiziske storkoncern Nestlé har langt om længe lagt problemerne med sine populære Maggi Noodles bag sig, og man har for nylig genoptaget produktionen og relanceret produktet, efter at myndighederne i Indien tvang dem af hylderne i landet tidligere i år. Og det ser ud til, at forbrugerne i Indien er lige så glade for det, som Nestlé selv må være.
I hvert fald skriver mediet Live Mint, at Nestlé India har solgt 45 millioner pakker Maggi Noodles blot to uger efter relanceringen.
Det skal samtidig ses i lyset af, at nudlerne indtil videre kun er røget på hylderne i 200,000 butikker i 600 byer i Indien, mens Nestlé er til stede i samlet 3,9 millioner butikker på tværs af Indien.
Nestlés omsætning og indtjening er faldet markant i løbet af de cirka seks måneder, Maggi Noodles har været fjernet fra de indiske butikshylder. Produktet tegnede sig i 2014 for omkring 30 pct. af omsætningen for Nestlé India.
Nestlé genoptager salg af omstridte nudler i Indien