Indere går nudel-amok efter Nestlé-relancering
![Foto: Rajesh Kumar Singh/AP Photo/Polfoto](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7771621.ece/ALTERNATES/schema-16_9/magginoodles.jpg)
Den schweiziske storkoncern Nestlé har langt om længe lagt problemerne med sine populære Maggi Noodles bag sig, og man har for nylig genoptaget produktionen og relanceret produktet, efter at myndighederne i Indien tvang dem af hylderne i landet tidligere i år. Og det ser ud til, at forbrugerne i Indien er lige så glade for det, som Nestlé selv må være.
I hvert fald skriver mediet Live Mint, at Nestlé India har solgt 45 millioner pakker Maggi Noodles blot to uger efter relanceringen.
Det skal samtidig ses i lyset af, at nudlerne indtil videre kun er røget på hylderne i 200,000 butikker i 600 byer i Indien, mens Nestlé er til stede i samlet 3,9 millioner butikker på tværs af Indien.
Nestlés omsætning og indtjening er faldet markant i løbet af de cirka seks måneder, Maggi Noodles har været fjernet fra de indiske butikshylder. Produktet tegnede sig i 2014 for omkring 30 pct. af omsætningen for Nestlé India.
Nestlé genoptager salg af omstridte nudler i Indien