FødevareWatch

Arla satser stort på snacks og mad på farten

Det skal være let - også for Arlas kunder. Mejerigiganten satser på det voksende convenience-marked for fødevarer. To go-produkter til snacking-lystne danskere er blandt deres specialiteter.

Foto: Carsten Andreasen/Polfoto/Arkiv

Efter en nedgang i salget af normale mejeriprodukter i supermarkedernes kølediske har Arla især fået øjnene op for on-the-go-fænomenet. Mejerivirksomheden lancerer året ud og i hele 2016 nye produkter, som skal øge markedsandelen på det hastigt voksende convenience-marked.

"Arla ser et stort potentiale i on-the-go produkter både i convinience-butikker og andre kanaler. Vi vil fortsat satse stærkt på at udvikle produkter til dette marked. Vi satser på snacking og mellemmåltider, og der kommer også en række nye produkter i løbet af 2016, som henvender sig til det her marked, hvor vi kan se, at der er en stigende efterspørgsel," fortæller direktør for Arla Danmark Tomas Pietrangeli til FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier