FødevareWatch

Mad på farten sætter ny fut i dagligvarekæder

Brancheanalyse: Coop Danmark og Dansk Supermarked dyster om at åbne flere nye, lokale madbutikker i København. Samtidig opruster alle dagligvarekæder med flere nemme madløsninger til travle kunder både i discountforretninger og supermarkeder.

Foto: Jørgen Rudbeck

De store koncerner i dansk dagligvarehandel jagter flere og nye kunder i de danske storbyer – især København. Derfor lanceres både mindre lokalbutikker samt andre koncepter, som især skal udbrede lette madløsninger.

Kampen på dagligvaremarkedet har de seneste år især ellers været fokuseret omkring discount, hvor de seks kæder nu har en samlet markedsandel over 40 pct. Samtidig har både Dansk Supermarked, Coop Danmark og Dagrofa arbejdet med at opgradere og tilpasse deres supermarkeder i kæder som Føtex, Kvickly, SuperBrugsen, Irma og Meny.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier