FødevareWatch

Lightprodukter opfattes som uærlige og uægte

Forbrugerne opfatter lightprodukter som uærlige, vurderer Landbrug & Fødevarer, der har undersøgt danskernes holdning til de lette alternativer.

Foto: Per Gudmann

De fedt- og sukkerfattige alternativer til eksempelvis sodavand og remulade står for skud, hvis forbrugerne vil leve sundere. En undersøgelse fra Landbrug & Fødevarer viser således, at 45 pct. af de adspurgte ville spise og drikke færre lightprodukter, hvis de skulle leve sundere.

Det skriver Foodculture.dk.

"Forbrugerne ser ikke lightprodukter som et naturligt produkt. De oplever dem som uærlige og uægte produkter, fordi det ikke ligner et naturligt produkt, da fedtet i produktet for eksempel bliver taget ud og i stedet bliver erstattet af andre ting," siger Marianne Gregersen, forbrugerøkonom i Landbrug & Fødevarer, til Foodculture.dk.

Coop kan godt mærke tendensen, men siger til Foodculture.dk, at det afhænger meget af varen. For eksempel er der mange, der foretrækker lightsodavand, men som stadig gerne vil have rigtig mayonnaise.

Slut med omdiskuteret sødemiddel hos Pepsi

Dansk Supermarked bakker op om politisk fokus på popcorn

Pepsi vil sælge ny sodavand på Amazon

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier