Lightprodukter opfattes som uærlige og uægte

Forbrugerne opfatter lightprodukter som uærlige, vurderer Landbrug & Fødevarer, der har undersøgt danskernes holdning til de lette alternativer.
Foto: Per Gudmann
Foto: Per Gudmann

De fedt- og sukkerfattige alternativer til eksempelvis sodavand og remulade står for skud, hvis forbrugerne vil leve sundere. En undersøgelse fra Landbrug & Fødevarer viser således, at 45 pct. af de adspurgte ville spise og drikke færre lightprodukter, hvis de skulle leve sundere.

Det skriver Foodculture.dk.

"Forbrugerne ser ikke lightprodukter som et naturligt produkt. De oplever dem som uærlige og uægte produkter, fordi det ikke ligner et naturligt produkt, da fedtet i produktet for eksempel bliver taget ud og i stedet bliver erstattet af andre ting," siger Marianne Gregersen, forbrugerøkonom i Landbrug & Fødevarer, til Foodculture.dk.

Coop kan godt mærke tendensen, men siger til Foodculture.dk, at det afhænger meget af varen. For eksempel er der mange, der foretrækker lightsodavand, men som stadig gerne vil have rigtig mayonnaise.

Slut med omdiskuteret sødemiddel hos Pepsi

Dansk Supermarked bakker op om politisk fokus på popcorn

Pepsi vil sælge ny sodavand på Amazon

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter