FødevareWatch

Hedegaard kaster sig over nyt forretningsområde

Efter æg fra Hedegaard Foods har fået mærke fra Dyrenes Beskyttelse, åbner koncernen et helt nyt forretningsområde. Men det bliver ikke umiddelbart et guldæg, fortæller direktør.

Foto: POLFOTO

Hos Hedegaard Foods er der ingen diskussion. Her kom ægget før hønen. Men nu er koncernen, der hidtil har holdt sig snævert til at forarbejde, pakke og distribuere æg, klar til at lancere nye produkter af hønse- og hanekød.

Kødet, der vil være at finde i detailbutikkernes kølediske fra 1. januar, kommer fra liggehøns, der har lagt de 300 æg, de kan præstere i deres livstid, og fra hanekyllinger, der tidligere blev slået ihjel i det øjeblik, de stak næbet ud af ægget. Både liggehøns og hanekylliner blev tidligere brugt til pulp, hundefoder og den slags, men fremover skal det blive til menneskemad.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier